S námi vykouzlíte Ježíška raz dva! Nejkrásnější vánoční dárky a dekorace najdete v kategorii Vánoce. Z důvodu velkého vytížení našich skladů se dodací doba může trochu protáhnout. Děkujeme za pochopení.

Dva tátové - když se o hračky starají tátové

Jsou dva. Dva tátové. Mají děti a taky společně podnikají. Děti jim k podnikání daly téma. Mají kamenný obchod a e-shop s tisíci krásnými věcmi právě pro děti. Mnoho z nich kupují u nás v Kouzelném hračkářství, a tak jsme se poznali. Zajímalo nás, jak se k podnikání dostali a jak se vlastně dostali i jeden ke druhému. 

Odkdy podnikáte? 
Oba jsme novináři, takže jsme byli vždycky zaměstnanci. David v televizích a vydavatelstvích, já v internetovém magazínu pro ženy. Pak se nám ale narodily dcerky dvojčata, přibývali nám sledující na youtube a instagramu, začali jsme dostávat nabídky na spolupráce a řekli jsme si, že to prostě zkusíme. Krok do neznáma. Spočítali jsme si, kolik nejméně musíme vydělat, abychom jakž takž vyšli. David pak tajně objednal asi 100 tašek s nápisem Já mám kabelku, což byla tehdy hláška naší malé dcerky, dali jsme je na spřátelený eshop a prodali je všechny asi za 30 minut.

Jak to pokračovalo?
To bylo asi před čtyřmi lety. Pak David letěl pracovně tuším do Londýna a viděl tam knížku o dvou tátech. Během letu zpět na vlně inspirace napsal základ naší knihy Dva tátové a zvědavá holka, což je ilustrovaný veršovaný příběh pro děti. Knihu jsme napsali, sami vydali a začali prodávat opět na e-shopu naší kamarádky. A v té době nám začalo docházet, že by nás bavilo mít i vlastní e-shop, vymýšlet produkty a k tomu přibírat i hračky, se kterými si samy naše děti hrají nebo které se nám líbí. A tak jsme začali růst, v podstatě z nuly. Co jsme vydělali, dali jsme opět do zboží. E-shop jsme spouštěli v únoru 2020.

Proč jste si otevřeli kamenný obchod s věcmi pro děti? A jak se mu daří?
Musím říct, že kamenný obchod si v podstatě našel nás. Museli jsme se přesunout z našeho původního skladu a já přemýšlel nad tím, co vlastně chci. A priorita pro mě byla najít skladový prostor u nás ve městě ve Staré Boleslavi, abych netrávil hodiny v autě a taky abych byl k dispozici, až holky půjdou do školy. Šli jsme na zmrzlinu ke kostelu, já viděl prázdnou výlohu bývalého řeznictví hned vedle, večer jsem už s majitelem byl uvnitř a přemlouval ho, ať mě tam nechá mít sklad. Ovšem když jsem viděl ty klenby ze 17. století a cítil jsem, jak na mě místo působilo, rychle mi došlo, že tomu prostoru dlužíme poctivý kvalitní obchod. A tak jsme začali rekonstruovat, odebírat víc značek hraček a přemýšlet nad tím, jak chceme fungovat. 

 

pastedGraphic.png

Co všechno v něm nabízíte? 
Naše prodejní plocha je 15 metrů, sklad vzadu má zhruba dvojnásobek, což je limitující, ale zároveň mě to trochu nutí zboží otáčet a neobjednávat zbytečnosti. Primárně máme hračky, společenské hry, rozvojové potřeby pro miminka, od všeho trochu. Největší nabídku máme pro děti od narození po první stupeň, ale i teenagerům se dokážeme trefit do vkusu. Většina našeho zboží se neobjevuje ve velkých reklamách, neodkazuje na známé pohádkové hity, i když samozřejmě u nás existují i výjimky. Nedávno jsem se třeba nechal zákazníky ukecat na Pokémony. Máme i nizozemskou přírodní kosmetiku. A snažím se sortiment doplňovat i českými výrobky.

Jaké odebíráte produkty z Kouzelného hračkářství? 
Samozřejmě nejvíc Djeco, to je moje láska od dob, kdy holky byly malé. Vzpomínám si, že jsem z jednoho výletu s přáteli v Berlíně přivezl celou tašku zboží od Djeca... Ale máme i pár výrobků od značky Londji, která je my sympatická tím, že se vyrábí ve Španělsku.

pastedGraphic_1.png

Pro jak staré děti je váš obchod ideální?
Nejvíc si u nás užijou rodiče miminek až po školkový věk. Asi nejzábavnější je pro nás, když dorazí rodič 2letého dítěte a my mu konečně můžeme ukázat první hry, karty, tvořivé sady... Na rodičích je vidět, že jsou rádi, že už konečně můžou dělat něco, co bude bavit i je. Máme množství kreativních sad. Pro děti školního věku pak nabízíme i společenské hry a náročnější vyráběcí sady. Pro představu: u nás to funguje tak, že zákazník přijde a popíše, co hledá. A my mu vyskládáme produkty postupně na pult, všechno vysvětlíme, popíšeme, od většiny zboží máme otevřené vzorky. A třeba u všech karetních her Djeco známe pravidla nazpaměť, občas si je i se zákazníky přímo na prodejně zahrajeme.

Kromě toho, že fakt dobře znáte svoje zboží, tvoříte i dost obsahu, o čem je blog?
Musím se přiznat, že blog teď pokulhává. Aktuálně se snažím zlepšovat ve videích na Instagramu a Facebooku, natáčím v obchodě reels, které si sám stříhám a upravuju, to je naše cesta pro vánoční sezónu.

Profilujete se jako dva tátové s dětmi, je to v podnikání handicap nebo výhoda? Je vaše cílovka i mezi rodinami jako máte vy? Takových obchodů s dětským zbožím asi moc v republice není. Nebo se pletu? 
Moje specialistka na internetovou reklamu říká, že e-shopů s dětským zbožím je teď extrémně moc. Ale já se na to nemůžu fixovat. Nemůžu řešit, co a jak dělá konkurence a neustále nad tím přemýšlet, to by byla cesta do pekla a taky bych si ničil karmu. Dobrých kamenných obchodů s hračkami je určitě hodně i nadšených lidí, kteří je provozují. My se prostě jen snažíme jít vlastní cestou, produkty znát, komunikovat se zákazníky, osobně jim doporučovat zboží, o kterém jsme přesvědčení, že stojí za cenu, za kterou ho prodáváme. Striktně hlídat sklad a prodávat jen to, co skutečně máme fyzicky a ne u dodavatele.

pastedGraphic_2.png

Jaké to je mít děti a podnikat? 
Podle mě super. Rýmičky a kašlíky se neptají a vy jako podnikatel jste zvyklý měnit plány, rychle reagovat, takže to nám vyhovuje. Holt jen práce čeká na večer. Už bych ale neměnil. Na instagramu nás sledují převážně rodiče nebo budoucí rodiče, do čehož koncept obchodu prostě hezky zapadá.